HTML

Kulturális Kreatív Család

Friss topikok

  • : Megszűnt a több évtizedes munkahelyem. Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezd... (2012.03.27. 15:06) Kulturális Kreatív vagy?
  • hajnalka111: Számíthatsz rám! "Majomban" jó vagyok. (2012.02.22. 21:43) Egy majom a száz közül
  • czoli: Ez a bejegyzés Zsófi írása (2012.02.05. 20:00) Tél van - juhé
  • hajnalka111: Olyan gyakran hallottam sóhajtozni az embereket, hogy a régi nagy telek milyen gyönyörűek voltak, ... (2012.02.03. 09:15) A tél
  • czoli: @fleiszl: kérünk Lajos, fejtsd ki a rakétakályha koncepciót! (2012.01.31. 04:59) Ha fázunk, összejöhetünk melegedni

A tél

2012.02.02. 23:01 czoli

Hideg van. 15 fok mínusz. Legalábbis szokatlan. A rádió szerint 25 éve nem volt ilyen hideg. A katasztrófavédelem (hogy miért kell a katasztrófának védelem?) felkészült, és mindenféle riasztást léptetett életbe. További hírek megfagyott, kihűlt emberekről, bajba jutott hajléktalanokról, a csonttörés és a síkos utak veszélyeiről.

Szörnyű. Maradj, otthon! Maradj otthon! Bújj be az ágy alá!

A rémület bekúszik az agyamba, a csontjaimba, a szívembe.

Vagy csak tréfa az egész?

A rádió nem tréfál. De én nem hiszek neki.

Csak tél van.

Emlékszem én arra a 25 év előtti télre. Nagy hó volt, és városban nem jártak az autók.Olyan helyen szánkózhattam a lányommal, ahol addig soha. Végigsuhantunk a nagykörúton, és az emberek csak néztek, és nagyon megbánták, hogy szánkó nélkül (és persze a gurgulázva kacagó aprócska lányuk nélkül) indultak el otthonról. És láttam szívmelengető örömöket is a télben.

Megnéztem egy videót: http://tudositok.hu/5142/video/-24_Celsius_fokot_mertek_Csikszeredaban

Csíkszeredában mínusz 24 fok volt reggel. Jobban fölöltöztek, mint máskor, de láttam embereket kalap nélkül is. Egy olyan városban, ahol az a mondás járja, hogy ne kérj tanácsot attól, aki télen kalapot visel.

Az élet szép, élni jó.

Az ember árul a piacon, teszi a dolgát, és melegebben öltözik. Mínusz 24-ben is alkalmasabb attitűd a jókedv, mint a dermedt arc. A tojás megfagy, a mosolynak nem kell megfagyni.

"Hull a hó és hózik, zik, zik,

Micimackó fázik, zik, zik..."

És énekel.


Ha fázol, bújj össze valakivel, és énekelj! Vagy csak hallgass, és keress egy ablakot, ahová jégvirágot rajzolt a tél!

Ha pedig úgy érzed, hogy vannak, akik magányosak és fáznak, talán kitalálhatnád, hogyan segíthetsz te nekik.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturaliskreativcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr504054965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajnalka111 2012.02.03. 09:15:47

Olyan gyakran hallottam sóhajtozni az embereket, hogy a régi nagy telek milyen gyönyörűek voltak, hogy a hidegben ropogott a hó a lábuk alatt, szánkóztak a gyerekek és minden rendben volt. Mivel télen-tél volt. Hát akkor most itt van a tél és élvezzük, amíg tart. Adjunk enni a madaraknak és egy mosolyt az embereknek. Húzzunk kesztyűt és keressük meg a meleg sálat. Majd jöhet a tavasz és én azt is élvezni fogom.
süti beállítások módosítása